تبلیغات
فعالیتهای آموزشی آموزگاران دبستان غیردولتی پسرانه ماه بنی هاشم - انشا نویسی در بیان مطالب
فعالیتهای آموزشی آموزگاران دبستان غیردولتی پسرانه ماه بنی هاشم
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 23 اسفند 1391 توسط سید مجید مدنیان
شاگردان کلاس دوم از همان آغاز سال تحصیلی می توانند بخوانند و بنویسند آنها هنوز کتاب خوان های ماهری نیستند و هنوز نمی توانند بیشتر از چند جمله ساده بنویسند ولی اگر درست راهنمایی شوند دوست خواهند داشت که از این مهارت برخوردار باشند زیرا این دانش آموزان در ابتدای راهند و باید گام به گام آنها را به سوی گوش دادن زیبا گفتن و زیبا نوشتن راهنمایی کرد و تنها در این صورت است که می توانیم انتظار داشته باشیم به مرور زمان با دانش آموزانی روبرو باشیم که بخوبی سخن می گویند و به راحتی منظور خود را بیان می کنند و نه فقط در درس انشا پیشرفت خواهند داشت این مهارت در درک و فهم دروس دیگر هم نقش مهمی ایفا خواهد کرد و به عبارت دیگر دانش آموزی که در نوشتن انشا موفق است مطمئناً می تواند دروس دیگر را زودتر درک کند در انتقال مفاهیم و پیام موضوعات موفق باشد.
دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی در ابتدای راه جست و جوی اطلاعات از بیان کتاب ها و منابع خواندنی است بنابراین هدایت ولی به کتابخانه و آموزش چگونگی استفاده از آن همان طور که در ابتدای کتاب بخوانیم بخوبی مطرح شده است اگر به روش درست و مناسب انجام گیرد اثر گذار خواهد بود. نکته مهم برای این گروه این است که باید به آن ها فرصت داد توانایی های خود را آشکار کنند . عضویت در کتابخانه مدرسه یا هر کتابخانه کودک و نوجوانان دیگر و در صورت امکان ایجاد کتابخانه ای در کلاس امکان رشد و شکوفایی دانش آموزان را به شرط هدایت آموزگار فراهم می سازد.
آموزگار می تواند از دانش آموز بخواهد درباره ی کتاب هایی که خوانده اند با هم گفت و گو کنند و روش یافتن پاسخ برخی از پرسش های خود را با جست و جو در کتاب یاد بگیرند و با راهنمایی بتوانند متن های کوتاهی در مورد آنچه خوانده اند بنویسند، یکی دیگر از منابعی که در اختیار دانش آموز قرار دارد رشد نوآموز قرار دارد رشد نوآموز است که به مطالب متنوع و جاذبه هایی که دارد کمک بزرگی به انشا نویسی دانش آموز می نماید. نقش رادیو و تلویزیون بسیار مهم است و می تواند کاستی ها و نارسایی های مربوط به امکانات کار پژوهشی را جبران کند حضور کودک در همه فضاها و مکان ها با به کار گرفتن حواس امکان پذیر نیست به همین سبب او از طریق رادیو و تلویزیون در فرایند شناخت قرار می گیرد مثل مشاهده ی اعماق اقیانوس ها ، حرکت در فضای بی کران ، آشنایی با میراث فرهنگی و ... که مقدمه ای است برای ایجاد دقت و تفکر در او و سپس طرح پرسش و یافتن جواب و بیان کردن و نوشتن آنچه آموخته است.



طبقه بندی: کلاس دوم، 
درباره وبلاگ
موضوعات
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نویسندگان
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ